10.1.15

Cibuti'de köpekbalığı balinalarla yüz yüze...


2014 Aralık ayı başında uzun zamandır yapmayı kafaya koyduğumuz, gidilecek ve yapılacaklar listesi başında yer alan, Cibuti'ye gidip köpekbalığı balinalarla yüzme konusuna son noktayı koyduk. 
Köpekbalığı balinalar aslında Jurra Dönemi'nden beri varlıklarını milyonlarca yıldır sürdürüyorlar ama bu barışcıl, devasa balıklarla ilgili günümüzde hâlâ birçok bilinmeyen var.
Cibuti kıyılarında her sene Kasım-Şubat ayları arasında duraklayan, sadece sudaki planktonlarla ve minik balıklarla beslenen köpekbalığı balinalarla yüzerken bir saatin nasıl geçtiğini hiç anlayamadık. Heyecan, mutluluk hisleriye paletlerimizi hızla çırparak yetişmeye çalıştık onlara. Teoride 4 metreden fazla yanaşmamamız gereken bu devasa balıklarla burun buruna geldik, dokunma mesafesinde yüzdük. 
Bu ve bunun gibi ilginç deneyimlerimi 2015'de piyasaya çıkacak olan ikinci gezi kitabımda detaylarıyla paylaşacağım.

2 yorum:

Asis dedi ki...

Fotograf bile heyecanlandırdı beni..asla cesaret edemem galiba ne kadar barışcıl olsalarda :) yeni kitabını bekliyorum.Bu arada yeni yıl sağlık,huzur ve bol keyifli zamanlar getirsin sana.Alp'lerden sevgiler.

figoltx dedi ki...

Geldi bir ceasaret yaptım işte :-). Asis'ciğim ben de sana süper bir yıl diliyorum. Sevgiler Addis'den...